De shifts
Waarom ?
Het Coöperantenbureau staat in voor de praktische organisatie van de shifts in de winkel.
Het is hét contactpunt voor alles wat betreft de shifts, omkadering, opleiding en organisatie van het werk binnen de coöperatie. .
Enkele voorbeelden van situaties waarbij het Coöperantenbureau gecontacteerd moet worden: Vragen over de organisatie van de shifts, een wijziging in de shifts, een aanpassing van je persoonlijke gegevens door een wijziging van status, behoefte aan informatie, of een voorstel voor verbetering van de praktische organisatie in de winkel. .
Elke vraag zal via e-mail verstuurd worden naar lid@wandercoop.be.
Mijn engagement ?
Door coöperant te worden:
Je moet je verplicht inschrijven voor een shift om zo de werking van de winkel te garanderen, want zoals je weet draait de winkel dankzij de eigenaars, wij allemaal dus, die minstens 1 aandeel van de coöperatie gekocht hebben.
Voor alle vragen in verband met de shifts kan je bij het Bureau terecht via e-mail lid@wandercoop.be
de inschrijving voor de shifts doe je via een formulier dat je toegestuurd krijgt nadat je ingetekend hebt voor één of meerdere aandelen, en je aandelen betaald zijn.
Een shift, dat zijn 3 uur elke 4 weken.
Elke week wordt aangeduid via een letter A, B, C ou D in de kalender ABCD, in deze kalender begint na week D, opnieuw week A.
Word referent
Elke shift wordt gecoördineerd door een referentiecoöperant die als missie heeft:
De winkel te openen of te sluiten
De ploeg te omkaderen
De taakverdeling te bespreken
Kleine problemen op te lossen
Mogelijke verbeteringen in de werking van de winkel door te geven.
Lijkt die rol je wel wat, vergeet dan niet om op het inschrijvingsformulier van de shifts het betreffende vakje aan te klikken, of stuur ons een mail via lid@wandercoop.be
Afwezigheid
Kan je niet aanwezig zijn bij je shift, dan moet het coöperantenbureau verwittigd worden maar ook de referentiecoöperant van de shift waarvan je deel uitmaakt.
Voor het bureau stuur je een mail naar lid@wandercoop.be